Producătorii auto germani Volkswagen și BMW și-au depășit propriile recorduri de vânzări pentru primul trimestru, întrucât cererea puternică pentru mașini de lux din Statele Unite și China a susținut vânzările, compensând și evoluția mai slabă a pieței europene, potrivit Wall Street Journal.
Cererea pentru mașini din clasa premium a continuat să crească în China, chiar și în contextul declinului pieței auto chineze cu 1,3%, la 3,77 milioane de unități, potrivit ultimelor date din industrie, publicate miercuri.
Volkswagen, cel mai mare producător auto din Europa, a anunțat un avans de 11% al vânzărilor în primul trimestru, la nivelul record de 1,36 milioane de mașini. Avansul de 13% din China și creșterea de 41% din SUA au susținut vânzările, în timp ce în Europa, excluzând Germania, grupul a avut un declin de 3,7%.
„În timp ce situația de pe piețele europene rămâne dificilă, am înregistrat creștere semnificativă în Asia și America de Nord”, a declarat șeful de vânzări al Volkswagen, Christian Klingler.
Citește și Întoarcerea „Broscuței”. Noul model Volkswagen Beetle, prezentat oficial – VIDEO și GALERIE FOTO
Ultimele cifre anunțate de BMW prezintă o imagine similară, cu un avans de 11% al vânzărilor, la 425.528 de mașini, susținut de China și SUA.
„Vrem să menținem trendul cu modele noi în acest an, precum BMW Seria 6 Gran Coupe și variantă îmbunătățită a BMW Seria 7”, a spus șeful de vânzări al grupului, Ian Robertson.
BMW vizează în acest an o creștere peste cea pieței, a reiterat Robertson, și anticipează noi recorduri anuale de vânzări pentru mărcile sale – BMW, Mini și Rolls-Royce.
Marca BMW și-a păstrat avansul față de Audi, parte a grupului Volkswagen, cu 356.548 mașini vândute în primul trimestru, în urcare cu 11%. Audi a raportat o creștere identică, la 346.100 de unități. A treia marcă după vânzări pe piața mașinilor din segmentul premium, Mercedes-Benz, a anunțat săptămâna trecută un avans al vânzărilor de 12%, la 313.902 mașini.